نحوه تمیز کردن فرش پشمی
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نحوه تمیز کردن فرش پشمی
یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که می توانید در دکوراسیون منزل انجام دهید فرش پشمی یا فرش است. کفپوش های پشمی زیر پا گرم ، بادوام بوده و با هر سبکی از طراحی منزل به زیبایی کار می کنند. پشم بعنوان یک فیبر طبیعی و تجدید پذیر که مانع رشد باکتریها می شود ، حاوی لانولین است که به طور طبیعی لکه ها و ریزگردها را دفع می کند. بنابراین خواه یک پارچه دستباف پرنعمت ، فرش پشمی ماشینی بافته شده یا فرش پشمی دیوار به دیوار داشته باشید ، باید از آن صحیح مراقبت کنید تا از سرمایه گذاری خود محافظت کنید.


8 بهترین بالشتک فرش سال 2020

چقدر فرش پشمی تمیز کنید
جاروبرقی منظم کلید حفظ زیبایی الیاف است. یک فرش پشمی جدید الیاف را می ریزد. نگران نباشید ، این طبیعی است که طبیعت آن است که الیاف پشم بافته می شود و فرش لخت نمی شود. بیشترین ریزش در چند ماه اول اتفاق می افتد. اگر در ماه های اول حداقل دو بار در هفته جارو برقی بزنید ، سرعت ریزش به سرعت کاهش می یابد.

برای کمک به بالا بردن گرد و غبار و خاک جاسازی شده از یک خلا a خوب با میله کوبنده استفاده کنید. اگر فرش شما حاشیه دار است ، در مرکز فرش جاروبرقی را شروع کنید و از لبه های آن جلوگیری کنید تا آسیب نبیند. خلا های حاوی میله های کوبنده و حاشیه به خوبی با هم مخلوط نمی شوند. برای تمیز کردن لبه های حاشیه دار از خلاuum دستی یا اتصال دهنده روکش مبلمان استفاده کنید.


به صورت فصلی ، فرش را بچرخانید تا از ساییدگی بیش از حد و محو شدن ناهموار نور خورشید جلوگیری کنید. این به فرش کمک می کند تا بیشتر دوام بیاورد و به طور کلی پتینه ای یکنواخت ایجاد کند.


آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
آب خنک
شوینده شستشوی ملایم پشم

ابزارها
خلا
جاروب
دو سطل
اسفنجی
حوله های قدیمی
چگونه فرش پشمی را در 7 مرحله عمیق تمیز کنیم
در نهایت ، فرش پشمی یا فرش شما به دلیل استفاده عادی ، باید تمیز شود. استفاده از "بدون کفش در داخل" به افزایش فاصله بین تمیز کردن های لازم کمک می کند. بسته به ارزش و اندازه فرش ، می توانید یک حرفه ای استخدام کنید یا خودتان این کار را انجام دهید. برای فرش های پشمی دیوار به دیوار ، تمیز کننده فرش حرفه ای بهترین انتخاب است.

لرزش خاک
برای تمیز کردن عمیق فرش کوچکتر از منطقه پشم ، روزی آفتابی و معتدل را انتخاب کنید. فرش را بیرون ببرید و آن را روی یک ریسمان لباس محکم ، نرده ایوان یا چند صندلی جامد آویزان کنید. با استفاده از جارو ، راکت تنیس یا موکت کوب ، فرش را به تمام قسمت ها بزنید تا خاک عمیقا جاسازی شده را سست کند.

این زمان برای از بین بردن پد فرش و لرزش خوب آن در بیرون و تمیز کردن کف زیر فرش است.

خلا
فرش را روی عرشه ، پاسیو یا یک برزنت تمیز با سمت اشتباه به سمت بالا پهن کنید. خوب جاروبرقی کنید. فرش را برگردانید و طرف دیگر را با جاروبرقی جارو کنید. اگر جای بیرونی ندارید ، از کف آشپزخانه ، گاراژ یا هر محلی که رطوبت آسیب نبیند استفاده کنید.

یک محلول شوینده ملایم را مخلوط کنید
یک سطل بزرگ را با آب خنک پر کنید و یک تا دو قاشق غذاخوری مواد شوینده ملایم مانند وولیت یا شستشوی پشم خانگی خود اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. یک سطل دوم را با آب خنک تمیز پر کنید.

اسکراب سبک
با شروع از یک انتهای فرش ، یک اسفنج را به مواد شوینده و محلول آب آغشته کنید. با استفاده از فشار ملایم در یک شبکه حدود سه فوت در سه فوت کار کنید و روی محلول تمیز کننده اسفنج بزنید. با انتقال خاک از فرش ، اسفنج را مرتباً بشویید. الیاف را بیش از حد خیس نکنید. پشم بسیار جاذب است و خشک شدن آن طولانی می شود.

غسل بشویید
یک اسفنج تمیز را در آب شیرین فرو کنید تا ناحیه ای را که تمیز کرده اید "شستشو" دهد. از این مرحله صرف نظر نکنید زیرا هر ماده شوینده ای که در الیاف باقی مانده باعث جذب خاک بیشتری می شود.

رطوبت را از بین ببرید
ناحیه تمیز شده را با حوله های قدیمی پاک کنید تا رطوبت بیش از حد را جذب کند. به قسمت جدیدی بروید و مراحل را تکرار کنید تا تمام سطح فرش تمیز شود.

بگذار خشک شود
اجازه دهید فرش قبل از قرار دادن دوباره روی بالشتک ، کاملاً خشک شود. برای سرعت بخشیدن به زمان خشک شدن ، فرش را آویزان کنید یا آن را بلند کنید تا گردش هوا بهتر شود.

چگونه لکه ها را پاک کنیم
نشت و ردپای گل آلود اتفاق می افتد و درمان سریع بهترین کاری است که می توانید برای محافظت از فرش پشمی خود انجام دهید. نحوه پاک کردن لکه ها به علت ایجاد مشکل بستگی دارد. برای لکه های خاص از دستورالعمل ها پیروی کنید.

با این حال ، نکاتی وجود دارد که باید هر بار با لکه فرش پشمی مقابله کنید:

نکات
هرگز یک لکه تازه را مالش ندهید. بلافاصله مواد جامد با لبه کسل کننده مانند قاشق یا کفگیر را بردارید و مایعات را با مقدار زیادی حوله کاغذی پاک کنید. مالش فقط لکه را بیشتر به الیاف هل می دهد. یک استثنا گل و لای است. پاک کردن لکه ها پس از خشک شدن گل و لای ممکن است راحت تر باشد.
هرگز هر نوع پاک کننده لکه را مستقیماً روی فرشهای پشمی نریزید. یک پارچه تمیزکننده را روی پارچه سفید قرار دهید و آن را تست کنید تا باعث خونریزی رنگ نشود. این امر همچنین به جلوگیری از باقی مانده صابون اضافی در الیاف پشم کمک می کند.
همیشه از یک پاک کننده لکه برای فرشهای پشمی مانند ESR Emergency Stain Rescue ، یک تمیز کننده ملایم مانند وولیت یا مایع ظرفشویی ساده و آب ولرم استفاده کنید. برای کمک به خنثی سازی بوی حیوانات اهلی ، کمی سرکه مقطر سفید اضافه کنید. هرگز سفید کننده کلر ، آمونیاک یا حتی سفید کننده اکسیژن را روی فرش پشمی قرار ندهید. این مواد شیمیایی می توانند به پشم آسیب برسانند و باعث خونریزی رنگ ها شوند.





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: